Wednesday, June 15, 2011

Sabla typiskt

Det verkar inte som att det är meningen riktigt. Jag lovade mina grannar att vara med i deras lag för ett stafettlopp nästa helg. 40 miles på 8 personer. 5 miles var alltså och även om jag varit hostig och jävlig och inte sprungit på länge så tänkte jag ändå att det var lugnt.
Speciellt som lite suspekta kusiner och fastrar av varierande fitnessform ska vara med och alltihop bara var för skojs skull.
Men så sprang jag lite försiktigt idag för första gången på ett tag. Uppe i mountainbike-spåren. Det är svårt att springa långsamt nerför. Och så trampade jag snett på en sten och stukade foten. Ja, alltså det är ju min egen diagnos. Men stukning är väl lite som huvudvärk, en slaskdiagnos som kan innefatta lite allt möjligt. Ont gör det i alla fall och trots att jag isar fotleden av bara tusan så vette fasen…
Å ena sidan är det ju drygt en vecka kvar. Å andra sidan måste jag betala avgiften och anmäla mig senast imorgon. Hm.

No comments:

Post a Comment