Sunday, April 24, 2011

det blev lite påsk ändå

Sov 12 timmar inatt. Eller närapå iallafall. Vaknade halv 9 och släppte ut katten, tänkte att jag skulle dra mig nån minut och sen vaknade jag igen klockan 11. Men det kändes välbehövligt. Hämtade D från grotturen för ett par timmar sen. Han klev upp 6 imorse efter en kall natt i tält och tar sig därför en tupplur för tillfället.

Fick ett helt fat med hemmagjort påskgodis av Beth igår, hennes mamma hade skickat 7 pounds godis från Pennsylvania och Beth ville inte äta allt själv. Mycket hade jordnötssmör i smeten och sånt rör jag inte med tång, men så fanns det gudagoda mintchoklad-kyssar och nöt och russinpraliner också. Mums.

Och jag kokade ägg imorse, 8 stycken och gjorde en rejäl laddning äggsallad med rödlök, senap och selleri.

Godis och ägg, det är väl det enda man behöver för att kunna kalla det påsk?

No comments:

Post a Comment