Wednesday, April 6, 2011

Utanför

Jag kollar aftonbladet.se varje dag. Jag läser diverse svenska bloggar och sajter och känner mig för det mesta hyfsat uppdaterad. Men så får jag veta att vi ska få nya pengar och känner mig plötsligt jätteouppdaterad. Så ute ur loopen. Som när Anneli och Kamilla visste alla hemlisar i hela världen i sexan och jag visste typ inga alls.

När bestämdes det här?
När fick folk veta det?
Vem bestämde vilka som skulle få vara på sedlarna?
Fick man rösta?
Va? Va? Va?

Nu såg jag ju iförsig att de inte ska komma ut förrän typ 2014 men ändå. När skulle nån berätta det här för mig?

Kul även att Sverige slopar 50-öringen medans USA envist håller kvar vid 1-centaren. I Pocatello pågår just nu en kampanj för att få folk att bli för (FÖR!!) återvinning.
Jag vet, jag vet, JAG VET vad ni tänker ”Hur kan man vara emot återvinning? Man kan ju vara lat och inte bry sig och skita i att göra det, men att vara MOT återvinning är ju som att vara emot folkvett.”

Tänker ni.
Jepp, huvet på spiken där.

Jag bor i ett bakåtsträvande stenåldern medan min hemplanet seglar mot framtiden utan att ens vinka hejdå. Känns lite bittert. Känner mig utanför.

2 comments:

  1. Kan tröst dig med att jag haft noll koll på de nya pengarna jag också. Utan att nu tjuvkolla AB så tror jag det pratats om typ någon 200 kr sedel och någon 2 krona. Är jag rätt ute? :)

    ReplyDelete
  2. Hej Lainen! Alltså jag kände knappt till det heller. Läste något igår om att typ alla sedlar ska få nya fejjor, kan det stämma? Känner mig sjukt dåligt uppdaterad.. tur att det finns bloggar.

    ReplyDelete