Sunday, April 10, 2011

så ryker en vän och kattvakt

Jessica ska flytta. Jäkla skit. Jag har en tjejkompis här, en enda, och nu ska hon flytta. Förbannat. Jordan har fått jobb på University of Idaho så de flyttar upp till Moscow. Han jättesnart och hon snart. Skit.

Som sagt.

Idag är det fint väder, tvätten hänger ute och vi har varit på promenad och köpt pizza.

D kollar golf på TV och jag förstår inte varför. Jag frågade och han sa ”för att det är US masters.” Som om det skulle vara ett svar.

Jag tänker på sommaren och längtar hem. Längtar efter Holmsund och Umeå och Luleå och efter familjen och efter kompisarna. Längtar efter korntunnbröd och glöhöppor och mjukost och palt. Längtar efter Sunes Sommar och Sällskapsresan och Yrrol och svenska på teven och svenska på radion.

Nu måste vi hitta på en ny lösning på vad vi ska göra med Daisy när jag far hem. Igår bestämde vi att det var hennes födelsedag (fast jag egentligen är ganska säker på att det är den 20:e) och gav henne go’mat och en ny leksak. En tygråtta med rosa och turkosa fjädrar i baken. Hon älskar fjädrar, river och sliter och tuggar och kan inte få nog. D funderade på om man inte kunde skicka henne upp till Rathdrum med posten. Jag vet inte om han var seriös.

1 comment: