Thursday, April 21, 2011

Vem behöver en BFF när man har Verkliga Vänner?

Jag fick ett sms från Bobby idag som löd ”vad gör du nu?” och jag svarade att jag var på väg tillbaka till kontoret efter en visit på universitetets hälsomässa. Fick ett till
”jag vill träffa dig och prata om ingenting, det känns viktigt.”
Jag lovade att komma förbi hans kontor efter min lektion.

Vi pratade om ingenting. Sen pratade vi lite om sommaren och om kommande helger och om vänner och bekanta. Sen pratade vi lite mer om ingenting. Sen sa vi hej hej och så gick jag tillbaka till mitt kontor.

Bobby är en sån vän som ringer bara för att säga hej. Han tittar förbi när man är sjuk. Han kommer ihåg vad man har för favoritgodis och vilken sorts filmer man gillar. Han ringer när han står i kön för att köpa tacos på söndag eftermiddag och frågar om man är sugen.

När jag tänker på Bobby så hör jag Alfons Åberg sjunga ”Viktor, Viktor verkligen vän- vi blir alltid sams igen. Säkert blir vi osams sen- å sen så blir vi sams igen.”

Det är fint med verkliga vänner.

No comments:

Post a Comment