Sunday, April 3, 2011

Think big, liksom

Som jag kanske berättat (ältat) så vill jag flytta. Vi skrev ett 1-års kontrakt på den här lyan så vi räknar med att försöka packa iväg oss till nåt större och bättre till hösten, men vi har ändå stenkoll på diverse websidor med både hyres och bostadsrätter och drömflyttar flera gånger i veckan.

Nu är det söndag förmiddag och jag har varit ute och sprungit i skogen, ringt hem och pratat med pappa, kokat kaffe och ätit Wasa knäckisar till frukost och nu när jag borde ta och läsa på inför morgondagens seminarium så har jag istället fastnat framför ett ”Beautiful Homes and Great Estates” maraton.
Tänk att folk nöjer sig med så små pooler… Och bara en, (EN?!?) tennisbana, tänk om man har gäster som också vill spela liksom? Jag tycker inte alls det är girigt att vilja ha sin egen lift till skidbacken eller en privat golfbana. Nu när jag tänker efter så känns det som om en fristående byggnad för min skor och kläder är vad som alltid fattats mig. Och D skulle garanterat bli lyckligare av en sån där automatisk snurrande slipsställning.

Vad tänkte vi egentligen igår kväll när vi dreglade över det där radhuset med två rum och egen uteplats? Herregud, tur att det finns biljonärer på TV som kan se till att man får sina prioriteringar i ordning.

2 comments:

  1. Haha... Ja men i drömmarnas värld är allt tillåtet. Varför ska man önska sig en sommarstuga i obbola när man kan önska sig en på Bahamas liksom? med privat landningsbana helst.

    Det går inte en dag utan att jag tänker på allt jag ska göra när jag är mångmiljonär... Tänk då hur det är att faktiskt vara det? Klart man måste ha visioner!

    ReplyDelete
  2. Ps. Jag vill också flytta. Tänk att ha ett eget kök liksom. Utan en armenier som avfrostar frysen titt som tätt med mina grejer kvar där i. ds

    ReplyDelete