Tuesday, April 12, 2011

Sun Valley

Framme och incheckade i Sun Valley. Vi bor i ett fint, nej fan, elegant rum med choklad på kudden och små lavendeldoftande hudkrämsflaskor i marmorbadrummet och stor platt-TV framför dubbelsängen.
Tack, tack kära universitet som betalar kalaset.
Allt jag måste göra i gengäld är att gå på konferens iklädd ”buisness attire.”

Jag kände mig lite osäker på exakt vad det innebar så jag packade nog lite väl mycket kläder, men så ska vi ju stanna kvar över helgen och åka skidor också (lite svårt att packa light med täckbyxor..) plus att jag inte alls misstror mig själv om att spilla kaffe eller marmelad på koftan det första jag gör imorgon.

D packade inte heller light. Han ska ju dock inte gå på konferens, utan medan jag sitter i pressveck och lågskor ska han invänta helgen på rummet tillsammans med säkert 15 kilo böcker och nästan lika många kilo mat. Jag får gratis mat, det får inte han. Därför packade han ungefär allt vi hade i kylskåpet (minus den där 2-liters sillburken…) och det blev lite halvpinsamt när vi dels inte hade några kontanter att dricksa bagagekillen med och dels hade ett bagage som bestod av en massa mat. Här ska inte beställas room service, liksom.
Men vi bar i alla fall upp alla våra väskor själva, sa ”nej, nej, vi behöver ingen hjälp, det här fixar vi! Vi reser light!” och sen stånkade och kånkade vi två vändor innan allt var uppe på fjärde våningen.

Morgondagens outfit ligger framplockad och nu tittar vi på en dokumentär om hajar som nattfösare. De gör sig bra på storbild, det här skulle du gilla Steken!

1 comment:

  1. Haha, jag har väl relativt stor bild själv jag, men vet ju inte om hajprogrammen håller samma klass här hemma förstås! Men jag avundas mintgodisarna och marmorbadkaret :)

    ReplyDelete