Saturday, April 23, 2011

Glad Påsk

D for tidigt imorse för att spendera påskhelgen i en grotta. Det är en kurs han anmälde sig till i vintras, ”caving” fråga mig inte vad den går ut på. I tisdagskväll hade de en inför-lektion och nu ska de spendera ett dygn i en grotta. De uppstår och återvänder imorgon.
Själv blir det mest skolarbete den här helgen. Det syns på facebook att det är påsk, men det är också allt. Kokar kanske ett ägg eller två imorgon.

Just nu ikväll ska jag snart iväg och spendera några timmar med att servera kött. Det är genom jobbet, de behövde volontärer till en avslutningsmiddag och eftersom jag själv behöver såna ibland (speciellt nu på fredag då det är dags för Take Back the Night) så tänkte jag stryka Karman medhårs och ställa upp. Att jag hamnade på köttstationen var en slump, men jag kan väl lite gärna lägga upp skinka som nånting annat. Mitt jobb är alltså att se till att folk inte tar för mycket att köttet på buffén så att det räcker till alla.

Ska jag väl klara av.

No comments:

Post a Comment