Saturday, April 2, 2011

April April

Idag har jag tagit fram cykeln. Det betyder att det är vår. Det känns i luften också, inte på nåt psyk-lulligt vis, utan på att det inte är kallt längre. Igår var det lätt över 15 grader, kanske tom 20 en stund där mitt på dan.

Igår April-lurade jag D att jag lovat grannfrun att adoptera Fat Black för 50 dollar. Han blev butter och besvärad. Sen sa jag April, April! och då slutade han vara besvärad och var bara butter istället.

Jag berättade även för Jessica (bara i förbifarten för att det kom på tal) att jag aldrig kan komma ihåg vad hennes katter heter och kallar dem för Artherithis och Hypothesis och då blev hon butter också.

Och Nate och Chris bråkar som vanligt i all tysthet. De vägrar prata med varandra utan skickar arga sms och smäller i dörrar istället. Och ältar, ältar, ältar för mig och D och vill att vi ska hålla med och välja sida. Jag vill inte välja sida, jag vill flytta.

No comments:

Post a Comment