Thursday, March 31, 2011

Listigt

Jag tycker om att göra listor. På jobbet gör jag listor hela tiden; på sånt jag ska göra, sånt jag måste fråga chefen, folk jag måste ringa osv. Jag slarvar alltid bort listorna innan allt är avbockat och så gör jag nya. Egentligen är inte själva avbockandet så viktigt, det är att skriva listorna jag tycker om.
Jag skriver inköpslistor innan jag far och handlar. Oftast glömmer jag dem sen på diskbänken och sen får jag jämföra matkassarna med listan när jag kommer hem och se vad jag missat.

Men det är ju inte så ofta man gör en lista på sånt man INTE ska göra och köpa… så här kommer en:


Att inte göra
Lämna bilen olåst över natten
Tro att man kan komma undan med att inte läsa på inför ett seminarium
Bära tre fulla kaffekoppar samtidigt
Svara i telefonen på toaletten
Låtsas att man kommer ihåg folk som man totalt glömt både namn och funktion på
Stoppa in en plåt muffins i ugnen och ta en dusch
Låsa in katten i tvättstugan
Ta fel på dam och herrtoaletten

Att inte köpa (igen)
En 2-liters burk med sill i cremé fraiche
Enkel-lagers toapapper
Alla matvaror som innehåller kombinationen chili och choklad
Tandkräm med kanelsmak
Kattmat med äggsmak (det ska då till att vara kräsen)
Hummus i pulverform
Pannkakssmet på sprutflaska
Lågprisläsk med smak av vita vindruvor
Sweet chili-chips
All mexikansk mat märkt ”Hot”

De flesta (alla, vi säger alla) av de här dumheterna var det naturligtvis inte jag som köpte. Vill bara klargöra.

2 comments:

  1. Jag förstår verkligen inte amerikanernas besatthet med att ha kanelsmak på allt....kan du inte göra en utredning om vart den kommer ifrån? ;)

    Kanel hör hemma i kanelbullar o vissa maträtter, men inte i tandkräm eller tuggumin! Fast med Ben & Jerry's cinnamon swirl glass har de i allafall gjort ett lyckat koncep (den har dock inte hittat till sverige än)

    ReplyDelete
  2. Jo dom gillar kanel i knäppa sammanhang...dessutom tycker jag inte deras kanel smakar riktigt rätt, den är ofta lite för kryddstark. Men ändå värre är ju all satans cherry! Alltså jag jag gillar körsbär, riktiga körsbär, men den amerikanska artificiella körsbärssmaken är ju så sjukt äcklig att jag får kväljningar och spottar ut!

    ReplyDelete