Thursday, March 3, 2011

Lillebror har rosa tånaglar

Ibland så glömmer jag vad jag vill bli. Engelskalärare, det var ju det som var planen nu, eller är menar jag ju, ÄR planen nu. Fast ibland glömmer jag det som sagt. Som idag efter lektionen var det några tjejer som stod och pratade och en sa att hon ville bli ESL-lärare.
”Hm”, tänkte jag då….”det där lät bekant”
Och sen kom jag på att det var ju för att jag också vill bli ESL-lärare. Justja.

Och i utbildandets anda ska jag för en gångs skull ägna lite utrymme på den här bloggen åt en gnutta undervisning. Oh yes, ni är varsågoda. Jag såg en skrämmande bra dokumentär igår, i tjänstens namn, som heter For the Bible Tells Me So och handlar om kristendom och homosexualitet i USA. Snubblar ni över den så se den för all del, det är den värd.

Iallafall så upplyste den mig om en massa grejer jag redan visste, men också en del intressanta fakta som jag inte hade nån aning om. Bland annat att när en kvinna väntar en pojke så reagerar kroppen starkt på det manliga fostret som annorlunda och icke-normalt. Men om hon sedan får fler pojkar så blir kroppen för varje pojk-graviditet mer och mer van vid pojkfoster och fostren blir i sin tur därför mer mottagliga för kvinnliga hormoner. Det är därför en stor del av alla homosexuella män har äldre bröder.

Enligt den här dokumentären alltså, jag har ju inte labbat på det själv. Men det lät ju coolt. Och som sagt, det var en bra dokumentär.

2 comments:

  1. Hej! Du sökte ju bloggtips för ett antal månader sen. Jag hade glömt att den här bloggen existerade (eftersom jag förut var en relativt trogen läsare vet jag inte hur det gick till) men blev glatt påmind idag. Bitvis väldigt rolig, och ja. Du kan ju börja med detta inlägg :)

    http://www.ketchupmamman.se/2010/11/vad-gor-man-inte-for-att-imponera-lite/

    ReplyDelete
  2. ah, jo hon ar bra, jag har redan hittat henne, genom den har...
    vuxnamanniskorharintehamstrar.blogg.se

    hon ar grym, tom battre an ketchupmamman enligt mig

    ReplyDelete