Wednesday, March 16, 2011

krishantering och adopterade högtider

Sådärja, då var onsdag nummer 2 med FSA’s Crisis Line Training över. Idag handlade det om självmord och våld riktat mot barn. Upplyftande. Jag var drygt en kvart försenad (för det regnade och D ville inte gå från hem universitetet så jag körde hem honom först och sen glömde jag mappen med stencilerna hemma) och fick sitta bredvid psyko-killen som verkar vara där för att lära sig hur man blir en bättre stalker.
Och inte bara sitta bredvid honom, när vi hade ”hur man övertalar nån att inte begå självmord”-övning, så var jag tvungen att övertala honom att inte skjuta sig själv i huvet. Jag vet inte hur övertygande jag var… men tja, han lever ju fortfarande i alla fall, både i teorin och praktiken.

Imorgon är det St Patrick’s Day. Jag blir alltid lika förvånad över att St Paddys är i mars, det slår aldrig fel. I februari frågar jag i regel nån om det inte är dags för St Paddys Day snart och då säger dom att ”men det är ju i mars” också tänker jag ”nähä, jag tror alltid att det är i mars men egentligen är det ju i februari.”
Varje år.

Men ja, det är imorgon alltså. Nu är jag ju inte irländsk och det är knappast någon annan i Pocatello heller, men amerikaner har ju en medfödd förmåga att leva upp till den där åttondelens genetiska härkomst närhelst det passar bäst (och dessutom är grönfärgad öl inblandad) så jag räknar med att se en hel del irländare ute på stan.

No comments:

Post a Comment