Tuesday, March 8, 2011

Hej tjej

Jag vill bara att den här veckan ska ta slut. Kvinnodag och fettisdag och Marti Gras och allt vad det än må vara. Min andra 12 timmars dag är äntligen över och imorgon börjar det om igen. Inte förrän lördag eftermiddag är det över. Och då kan jag äntligen(?!) ta itu med skolarbetet.

Urk.

Det är alltså för att Mars är månaden för kvinnohistoria som det händer så mycket på jobbet. Men av nån skum anledning så händer allt just den här veckan. För att olika avdelningar som vi samarbetar med bara är med i en event var, men vi är med i allt, och ja…allt händer den här veckan och den är exakt så fullproppad att vi hinner vara med överallt men inte reflektera över nåt. Eller så känner jag i alla fall.

Ska man se det positivt så får jag in en hel massa timmar och det är ju bra. Men jag hade hellre tagit det lite mer utspritt. Då hade man kanske kunnat uppskatta varje event lite mer, eller i huvudtaget. Nu känns det bara som en enda stor hinderbana att störta sig igenom.

No comments:

Post a Comment