Sunday, March 6, 2011

slapp studiesöndag

Jag är så nöjd. Har hittat en sida på nätet med summeringar av varendaste kapitel av tråkboken jag måste läsa för min seminarieklass. Dessutom, upptäckte jag i fredagskväll när jag slog upp den begagnade bokrackarn, så har personen som ägde den innan mig varit vänlig nog att göra understrykningar och kommenterat i marginalen. Det underlättar. Vissa av kommentarerna är helt värdelösa, men andra kan jag nog ha lite nytta av. Och om inte annat så ser det ju ut som att jag varit ambitiös student när jag slår up boken på lektionen. Tick tack.

Idag har jag även korrekturläst en uppsats åt min granne. Hon är så otroligt dålig på att skriva att man blir mörkrädd. Hon överlämnade utkastet tillsammans med lärarens instruktioner för uppsatsen, så att jag skulle kunna se ”om hon var på rätt spår och liksom fattat meningen med uppgiften.” Det hade hon inte.
Om hon tar sig igenom college och får en examen är det nåt fel på systemet. Fast jag vet ju redan att det är en massa fel på systemet i och för sig. Att hon ens släpptes ur high school är bara det helt sjukt. Hon vet inte vad en huvudstad är. Jag skämtar inte. Hon vet inte vad USA’s huvudstad heter och hon gissade att Mexicos var Mexico City.

Och eftersom det är söndag tog jag ut Shooter på en långprommis imorse. Han slet och drog som en yster isbrytare och badade i en supersunking vattenpöl innan jag han hindra det. Äckligt. Men det är ju å andra sidan inte min soffa han ska ligga på.

2 comments:

  1. Men är inte mexico city huvudstad då? Det är det väl? Jag blev lite förvirrad för en stund så jag kollade upp det... hon hade ju rätt. :)

    ReplyDelete
  2. Jag vet, jag skrev fel. Hon trodde det var New Mexico. Men poangen var att hon inte ens var saker pa vad konceptet var...vada huvudstad?

    ReplyDelete