Friday, March 11, 2011

Inlägg nr 301

Fredagskväll och jag är så redo för sängen att jag riktigt längtar att få borsta tänderna och krypa ner. Veckan är så gott som över, ett litet pyttigt brunch-möte imorgon bara, sen är det klart. Efter vår huvudpresentatör nu ikväll så gick jag runt och samlade ihop utvärderingar när en kvinna i 75¬+ åldern frågade mig

”Jaha, och så här efteråt så går vi väl ut allihopa och tar ett glas?”
Och jag bara tittade på henne med en blick som sa
”hördu gumman, om jag så mycket som tittar på ett glas vin så lovar jag att jag kommer somna med näsan i det”
Och sen sa jag
”eh, alltså.. nä. Personligen för att om jag så mycket som tittar på ett glas vin så lovar jag att jag kommer somna med näsan i det och icke-personligen för att det här är Pocatello…”

Och nu sitter jag alltså hemma i pyjamasbyxor och hoppas att hon hittade nån att ta sig ett glas med, känns ju även lite märkligt att en pensionär ville gå ut och jag nobbade för att jag var så trött.

Men så var det. Gonatt.

No comments:

Post a Comment