Monday, March 21, 2011

Jobba...på jobbet?

Campus var som väntat helt stendött idag eftersom det nu är Spring Break. De flesta stunder har dock knappast dragit till Mexico eller Florida som de gör på film utan snarare farit hem till mamma och pappa, alternativt till nån släkting, alternativt sitter hemma och ugglar eller jobbar ihop pengar. Pocatello är som sagt inte så jättespännande och det är inte de som bor här heller. Om man nu ska dra alla över en kam och det tycker jag om att göra.

Så jag kände in stämningen och tänkte vara passande oproduktiv, typ facebooka och pilla med undersökningarna från konferensen och så. Jag tycker liksom att när de flesta människor är lediga så behöver inte de som inte är lediga göra så mycket mer än att ta sig till jobbet. Det borde vara bedrift nog. Förutsatt att man inte är hjärnkirurg eller servitris alltså, såna måste ju faktiskt leva upp till förväntningarna. Men har man som jobb att sitta på ett kontor klarar sig mänskligheten som regel finfint även om man inte direkt jobbar sig svettig.

Men i alla fall så påminde chefen mig vänligt om att eftersom jag ska vara borta onsdag till söndag så är det en del jag borde få gjort innan jag far. Plus en del andra grejer hon ville att jag skulle göra åt henne. Så det slutade med att jag fick jobba på exakt hela dagen och hann varken facebooka eller pilla naveln knappt nånting.

Las Vegas på onsdag alltså. Vi vet fortfarande inte exakt vilka vi blir som far. Jag skulle kunna spy en hel del galla över detta faktum, det stör mig att det alltid är jag och D som får boka hotellrum och stå för planeringen. Men jag vill inte, ids inte, bråka förrän velpottorna har bestämt sig. Vi får se hur det blir.

No comments:

Post a Comment