Wednesday, May 25, 2011

fundering på förgiftning

Imorgon är det dags för Jessica och Jordans officiella avskedsfest. En knytkalas-grillmiddag är det och jag funderar på vad jag ska bidra med. I söndags (det var också en knytis) gjorde jag en pastasallad och den försvann totalt i mängden av alla andra potatis, pasta, ägg, ärt och bönsallader. Jag fick ta med mig nästan allt hem igen och ensam i hushållet tar det tid att äta upp en megaladdning pastasallad ensam.

Nu funderar jag på snittar istället. Till saken hör att jag har en rejäl bit av nån slags salami i kylen som D lämnade kvar. Blir salami dålig fort? Det är väl salt som attan så det borde väl stå sig… den är kanske, nej fan jag har ingen aning hur gammal den är. Han kanske köpte den i september, fast det tror jag inte.

Jag tänkte göra en sort med soltorkad tomatpesto och oliver och så en med kryddsenap och salami. Men tänk om jag matförgiftar nån? Fast om man blir matförgiftad på en grillmiddag borde man väl misstänka grillmaten snarare än snittarna?

1 comment:

  1. Oj, jag hoppas du luktade på salamin om du använde den. Vegetarian eller inte, nog måste man väl kunna känna igen härsken lukt? :) Hoppas middagen i övrigt blev bra!

    ReplyDelete