Monday, May 9, 2011

Sommartider i vinterväder

Vårterminen är officiellt över och nu går universitetets kontorsråttor på sommartid. Passande nog så snöade det när jag gick till jobbet imorse. Kan väl inte direkt påstå att jag tycker det är kul med snö i Maj. Tyvärr kan jag inte klaga för om jag så mycket som antyder att snöslabbet till väderelände inte faller mig på läppen så kommer gensvaret säkert som amen i kyrkan:

-Men VADÅ?? Du är ju från Sverige, du måste ju vara jättevan vid snö, herregud, det här måste ju kännas som hemma för dig!

Nästa person yppar en liknande kommentar kommer få en snöboll i strupen.

Men det är ju trevligt med sommartider för det betyder att vi slutar 4 istället för 5. Idag kom B inte in på kontoret förrän halv 3 så det blev precis lagom länge jag var tvungen att umgås med henne.

No comments:

Post a Comment