Monday, May 2, 2011

han som sa det, vem var det?

Jahaja, så går det när man försöker snappa upp käcka citat. De visar sig vara falska.
Jaja, det var ju fint sagt i alla fall.
Det är roligt att se hur det svänger. Igår kväll var facebook sprudlande glatt och folk firade dödsbudet som vore det en hockeyseger. Men idag har ändå vissa börjat inse att det inte anses helt rumsrent i alla läger att glädjas åt att någon dödats och man skruvar lite på sig, ändrar på orden i statusraden och byter ”revansch” och ”hämnd” mot ”moralisk seger” och ”rättvisa.”

Som om det är mycket viktigare att ha politiska åsikter än att stå bakom dem.

Men allt det där står i skuggan av något mycket viktigare i mitt liv just nu. Skolan? Ack nej, den står där den står och skuggan den kastar dansar jag i med solglasögonen på.

Nej, Daisy har fått en ögoninflammation och vips så fick den lilla kattflickan både en hönsmamma och en hönspappa.

Jag minns i julas hur jag tyckte att Sammy var löjlig som körde 8 timmar för att ta sin hund till en specialklinik då den fått nåt fel på höften. När Daisys öga blödde och var alldelens svullet imorse och hon ylade och gnydde när vi försökte badda det öppet med koksalt hade jag gladeligen kört till Sahara fram och tillbaka om jag trott det hjälp. D körde henne istället till veterinären när jag var tvungen att gå till jobbet och nu har vi droppat ögondroppar i henne varannan timme och hon verkar må bättre. Ögat är rinnit och geggigt, men i alla fall öppet, och hon har ätit och druckit riktigt ordentligt.

Då kan skolan och politiken kan ta sig i brasan. Det gäller att prioritera.

No comments:

Post a Comment