Tuesday, May 24, 2011

Tid och plats och sånt

Sov bättre inatt. Drömde nog nåt konstigt igen, trodde regnet vid 5-tiden imorse var byggarbetare och funderade på hur det skulle bygga om huset (balkong, altan..?) innan jag vaknade till på riktigt. Sen somnade jag om och försov mig, men bara lite, typ en halvtimme.

Försökte dra en smyg när jag kom till jobbet, eftersom min dator fortfarande saknar en väsentlig del för att fungera så jobbar jag tillfälligt i receptionen/biblioteket/huvudkontoret (nu blev ni nyfikna på hur fasen det rummet ser ut…) vilket ligger vägg i vägg med Rebeccas kontor. Så jag försökte låsa upp dörren så tyst som möjligt och skyndade mig att ta av mig jackan och slå på datorn så att det skulle kunna se ut som att jag suttit där en halvtimme redan (eller i alla fall sen sist Rebecca skrev ut nåt, skrivarna är nämligen i receptionen/biblioteket/huvudkontoret) men det sket sig för hon kom utskjutandes från sitt kontor medan jag fortfarande stod med jackan på halva armarna.

Nu ikväll har jag pratat lite med D som inte har någon mottagning ute i skogen där de är och jobbar fram till torsdag. Igår klättrade han upp i ett träd för att sms:a och berätta det. Men så ikväll bestämde de tydligen att de behövde proviantera och körde till närmsta affär och där fick han mottagning. Han verkar ha det bra, ingen snö och inga björnar (än så länge) i det här nya lägret. Vi pratade lite om när jag eventuellt kan komma och hälsa på. Om Bobby och Jake vill samköra så far vi när det passar dem. Ska jag köra själv så kanske vi ses på halva vägen istället, så jag slipper köra 8 timmar själv. D är lite orolig för att jag ska köra vilse. Det har han all rätt att vara.

I söndags var jag så stolt för att jag googlade vägbeskrivning till Carol, som var värdinna för en överasknings-BBQ för Jessica eftersom hon ska flytta, och lyckades hitta rätt utan att köra fel alls. Jag parkerade glatt på infarten och skuttade ur bilen prick i tid.

Men så bad de mig flytta bilen och parkera runt hörnet eftersom Jessica ju känner igen min bil och det var en överraskning. Så det gjorde jag. Och vände bilen åt andra hållet. Och när jag skulle köra hem så hamnade jag på en enkelriktad gata. Och så tog det 45 minuter längre att köra hem än att köra dit.

No comments:

Post a Comment