Friday, May 6, 2011

Tid att fundera på sånt som är viktigt

Så var jag klar med första terminen av min tredje utbildning… ska vi tro att det är den sista? Lovar inget.

Nu är jag ledig. Känns konstigt. Har tagit långhelg, vi ska fara och campa med Jake och Bobby. Nu väntar vi bara på att Bobby ska jobba klart och sen ska vi dra och handla mat och sen far vi. Den var länge sen jag sov i Ester (D’s folkabuss, men det vet ni väl?) och länge sen vi campade, så det ska bli skoj.

Och i slutet på nästa vecka far D till Nevada och min ensamma sommar börjar. Men för att det ska bli lite lättare att vara från varandra försöker jag fokusera på allt jag inte gillar med att bo med honom, såhär innan han far:

Han tror att disk måste blötläggas minst 4 dygn innan man kan diska den.

Trots att han faktiskt kan sätta på en ny toapappersrulle så vägrar han konsekvent göra det.

Han tycker inte om att se för mycket av golvet, strumpor löser det problemet.

Han slänger aldrig bort gammal mat.

Han tror att han kan sms:a och föra ett samtal samtidigt, men det kan han inte.

Hm, det måste väl finnas mycket mer än så…? Får nog ta mig en ordentlig funderare på det här. Annars kan man ju få för sig att jag tycker om honom.

No comments:

Post a Comment