Tuesday, October 26, 2010

Curry Curry och Gamla kläder

Jag älskar att fynda på second hand affärer. När jag bodde i Sverige kollade jag väl Myrorna och Kupan och Slumpen och allt vad de hette lite då och då, men mest bara när det behövdes maskeradkostymer eller jag råkade ha vägarna förbi. Här är det en helt annan sak. Second hand-affärer är dels överlag billigare än hemma och har dessutom ett mycket större och bättre utbud. Här i Pocatello finns tre stycken som jag regelbundet kollar in, både när jag faktiskt behöver nåt och när jag bara vill reka utbudet.
Idag tog jag en sväng med grannen, Lindy, och jädrar om det inte vart min bästa runda på väldigt länge!
Förutom en mysig tjocktröja, en bok och en t-shirt som jag väl inte direkt behövde men ändå kunde spendera en sammanlagt 5 dollar på, så fyndade jag Marmot täckbyxor för 3.75 och ett par löpartights (som jag varit på jakt efter ett tag nu) för 3.99. De billigaste löpartights jag hittat på affär har ändå kostat runt 40 dollar så det var jag toknöjd med att slippa betala. Och nu behöver inte mamma skicka över mina täckbyxor hemifrån heller. Värt.

Annars har jag spenderat min lediga dag med att kuta runt på campus och prata med än den ena sekreteraren och än den andra professorn och nu verkar det plötsligt inte alls lika omöjligt att få allt i ordning till vårens kurser. Men jag ska inte ropa hej än.

Och nu ikväll har vi precis kommit hem från en trevlig middag på stans enda Thai-restaurang tillsammans med en kinesisk kille som D spelar fotboll med och hans amerikanska fru. Jag bad att få min röda curry mild och ändå fick jag dricka två glas cola och ett glas vatten för att släcka branden i strupen, jag är verkligen en mes när det gäller kryddstark mat.

1 comment:

  1. Sååå kul att läsa om dig och dina äventyr!!! MASSOR med kramar!!

    ReplyDelete