Sunday, October 24, 2010

Regn, tvätt och pumpor

Det regnar och jag har tvätt på linan. Men det regnade redan när jag vaknade och då kände jag inte för att rusa ut och ta in tvätt som ändå redan var dyngsur. Och så hänger den fortfarande där och nu ska jag fara och jobba om en timme och innan dess borde jag väl ha fått in den. Men jag har ingen lust att fylla lägenheten med dyblöt tvätt och torktumlaren är helt värdelös. Fy. De sa på nyheterna att det skulle snöa i helgen, men det har det inte gjort.

Igår karvade vi pumpor. Det var kul och nu har vi en samling fina pumpalyktor utanför dörren, men fortsätter det regna såhär är jag rädd att de hinner ruttna innan Halloween.

Jag tycker det är kul med högtider, men Halloween och Thanksgiving (som står näst på tur) kommer nog aldrig ligga mig jättevarmt om hjärtat eftersom jag inte har några barndomsminnen kring dem. Julen däremot, jag längtar redan, har längtat ändå sen förra årets högsommar julfirande i Chile som kändes lika rätt som att fira midsommar i en igloo. Nu hoppas jag bara att jag kan få så pass mycket ledigt från jobbet att vi faktiskt kan åka upp till norra Idaho och få en familjejul.

No comments:

Post a Comment