Sunday, October 3, 2010

Kakmonster får en ny innebörd

Den otrevliga kufen kände nog på sig att han varit rejält otrevlig, för igår kom han förbi med hembakta kakor. Det var ju snällt, men vi bjöd honom ändå inte på spelkvällen vi planerat med Beth, Caleb, Nick & Caroline. Jag ville inte och Dylan verkade inte heller peppad på att ha honom i vardagsrummet inte utspädd med fler än sex personer. Jag ska försöka att inte vara sur och arg nästa gång vi träffas, utan ge honom en ny chans, men det är nog inte dumt att låta det gå nån vecka.

Men gårkvällen var lyckad. Bobby kom också och vi spelade sällskapsspel till långt efter midnatt. Quip it! levererade som alltid, Outburst var väl sådär… och nu måste jag se till att hitta den senaste versionen av Scruples som är mitt senaste favvospel.

Idag har jag bakat födelsedagstårta till vår granne Chris som fyller år. Det är han som bor gratis hos Nate och har suttit i fängelse i typ 12 år. Jag vet inte riktigt hur gammal han är så jag skrev Fool 40+ på tårtan eftersom han kallar exakt alla för ”fool”. Han är lite galen, men snäll och jag tvivlar på att någon har bakat en tårta åt honom de senaste tio åren, minst.

No comments:

Post a Comment