Thursday, October 28, 2010

En vanlig dag + flickvän

Jag önskar att jag hade nån tokrolig observation eller fyndig livskommentar att nedteckna. Men icket, tyvärr.
En vanlig dag bara. Hittills i alla fall, klockan är bara fyra på eftermiddan så himlen hinner väl i och för sig fortfarande ramla ner, men jag skulle bli förvånad.

Fast nu ljög jag lite, en helt vanlig dag är det inte för jag ska gå ut med Jessica ikväll. Jessica som jag träffade genom Bobby, som är gift med skolans basketcoach och pluggar till kosmetolog. Jessica som gav mig en ansiktsbehandling för nån vecka sen och som klippte mitt hår i måndags.
Jajamen folk, jag verkar ha lyckats skaffa en flickvän och det är jag väldigt glad och nöjd över. Ser verkligen fram emot tjejsnack, ost och vin och inte en droppe testosteron nånstans.

Det börjar dra ihop sig till Halloween på riktigt nu. Alla TV-serier kör sina specialavsnitt med Halloweentema i veckan. I Sverige är man ju van att jul, thanksgiving och 4th of July-avsnitten av amerikanska serier kan komma lite närsomhelst, men här passar de faktiskt in i kalendern.

Vi måste nog köpa en påse godis till innan helgen. Jag köpte en laddning förra veckan, men så öppnade D påsen och så var det kört… jag ska absolut inte påstå att det bara är han som ätit ur den, för det är det inte, men det var i alla fall inte jag som öppnade den…

Jag tror inte vi kommer få så värst många ungar som knackar på, vi bor inte i ett direkt barntätt område, men man måste ju ändå vara förberedd.

No comments:

Post a Comment