Monday, October 11, 2010

rena porer men skitigt hus

Kickstartade dagen, och veckan, med en ansiktsbehandling. Riktig vardagslyx, inte nåt jag vanligtvis sysslar med, men det var gratis och då är jag inte den som bangar. Jessica, en tjejkompis till Bobby som jag träffade för första gången för ett par veckor sedan, pluggar till kosmetolog och idag hade de öppet hus och gratis behandlingar. Om två veckor ska de klippa hår och då ska jag försöka gå dit igen. Man får inte vara dum när man väljer sina vänner, med lite strategi kan man komma långt. Dessutom är hon jättetrevlig och det känns kul att ha träffat en tjejkompis som dels är lite äldre (32) och dessutom har lite samma intressen.

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och städa huset. Har absolut ingen lust och hade tänkt försöka härda tills det blev så pass illa att till och med Dylan ville städa. Han har en period av uppskjutande som kan vara upp till två veckor då han dagligen kommenterar hur mycket det behövs städas och tvättas och dammsugas, men ändå inte är helt redo att ta itu med det.
Nu är det framförallt dammsugning som behövs eftersom det verkligen blivit höst nu (äntligen!) och vi har löv och grus och skit överallt. Det och badrummet. Och att jag faktiskt ska ta och kavla upp ärmarna beror på att Robby, en kille jag jobbade med hela sommaren kommer ikväll. Han har varit i Colorado och är på väg upp tillbaka till norra Idaho och ska pausa i resan och sova över här inatt. Det ska bli jättekul att träffa honom igen, det tycker både jag och Dylan, men eftersom det är mest min kompis så får jag städa, enligt Dylans logik.

Jaja, nu har vi ju inte en herrgård så det ska inte behöva ta så lång tid det här. Måste. Bara. Komma. Igång.

No comments:

Post a Comment