Saturday, November 27, 2010

Black Friday & Baby Shower

Har precis varit på min första Baby Shower. Min första Shower av något slag faktiskt. Det var ganska precis som jag förväntat mig. Lite lekar, presenter, mat och prat. Trevligt.

Vägarna var galet hala i torsdags när vi körde ut till Twin Falls, vi såg minst 8 avkörningar och två bilar låg på rygg och var helt kvaddade. Tur att man har vinterdäck, men när folk kör som idioter måste man ju gruva sig ändå. Hemresan idag gick dock som smort eftersom det är plusgrader nu.

Igår var det Black Friday, dagen efter Thanksgiving är typ shoppingens heligaste högtid här. Vissa affärer öppnade 00:00, andra väntade till 04:00, de flesta öppnade 5, 6 eller 7. Dylans kusin Mary och hennes polare hängde på låste vid 4, men jag väntade och hängde med hans andra kusse Crystal och anlände först vid halv 8. Det var massor med folk, men inte fullt så galet som jag förväntat mig. Shoppade inte loss fullständigt, men fyndade leggings, handväska, doftljus och tofflor.

Dylan shoppade inte utan roade sig med att flytta kor och laga staket med farbror Larry. Melba lagade mat och fyllde låda efter låda med sylt, soppor, potatis, inlagda gurkor och rödbetor och pumpor och skickade med oss så att vi knappast behöver laga mat på flera veckor. Och Daisy och Melbas tax Buster låg mest i varsin fåtölj och stirrade hatiskt på varandra.

No comments:

Post a Comment