Sunday, November 28, 2010

snö och julpynt

Det är helt sjukt hur dåliga de är på att ploga här. Lika delar skrämmande och irriterande. D hoppas universitetet ska vara stängt imorgon på grund av vädret. Om så är fallet så stärker det bara min åsikt att de är duktigt mesiga när det gäller snö och vinter.

Daisy var ute lite väl länge idag och kom in med snöklumpar i hela pälsen. Vi torkade henne med hårtork och sen satt hon framför elementet i säkert tre timmar och bara tinade.

Hon är inte helt pålitlig runt tända ljus, men har inte bränt sig än. Jag minns hur Cello nosade på ljus och brände bort ett antal morrhår nästan varje jul. Ska bli spännande att se hur hon hanterar granen.
Vi skulle få en riktig från vår grannes pappa, men vädret har satt stopp för det så nu funderar jag på att helt enkelt köpa en liten plastgran istället. Vi hade alltid, alltid riktig gran hemma och jag tycker väl att det helst ska vara så. Men jag har inga större moraliska svårigheter med plast och eftersom vi ändå inte ska vara här över själva julhelgen så är det ju onekligen mest praktiskt.
Jag kommer dessutom bryta traditionen att dekorera granen på julaftons morgon med råge. Här börjar julen officiellt så snart Thanksgiving är över och slutar typ så fort tomten tagit av sig skägget. Så vill man ha mer än en veckas jul så är det bara att hänga med i starten. Jag har pyntat lite lätt och ska ragga gran nästa eller nästnästa vecka har jag tänkt.

No comments:

Post a Comment